Krajské přebory mužů a žen 2015

12.02.2015 20:06

V neděli 2.1 jsme se vypravili reprezentovat náš oddíl na krajské přebory do Hrotovic. Kuba Jeníček, Jirka Jůna a manželé Fenclovi cestovali společně z Kamenice, já se spojil se svými bývalými oddílovými spoluhráči Ondrou Prosem a Verčou Mračkovou a vyrazili jsme z Humpolce a v neposlední řadě Vendy Tenglová až z ČB.

V dvouhře mužů startovalo celkem 44 hráčů, kteří byli rozděleni do 8 skupin po 5 nebo 6. Postupová matematika byla poměrně neúprosná, dál šli pouze první dva z každé skupiny. Kubu čekali ve skupině Stryhal (Havl. Brod), Hudec (Žďár n. S.), Pešťál (Třešt) a Fiala (Rouchovany), což nebylo nic jednoduchého, první dva jmenovaní patří ke špičce divize, druzí dva hrají v letošním roce KP 1. O to cennější je fakt, že Kuba v této konkurenci dokázal postoupit z druhého místa, když v rozhodujícím zápase o postup s Hudcem vyhrál jednoznačně 3:0 a nestačil pouze na suveréna skupiny Stryhala. Moje skupiny byla rovněž zajímavá: Brom (Jihlava, 3.liga), Táborský (Třebíč, divize), Bártík (Havl. Brod, KP1), Vítámvás (Hrotovice, KP 2), Pittner (Třešť, OP1). Skupinu vyhrál bez porážky Brom (poztrácel přitom spoustu setů a snad se i trochu nadřel ), o to větší souboj se rozhořel o druhé postupové místo. Táborský otočil zápas se mnou z 0:2 na 3:2, ale následně prohrál jednoznačně s Bártíkem 3:0, o všem tak musel rozhodnout můj souboj s Bártíkem (Vítámváse a Pittnera jsme totiž porazili všichni). Věděl jsem, že k postupu potřebuju vyhrát 3:0, nečekalo mě tedy nic lehkého….Vše se ovšem i s trochou štěstí (7, 10, 7) podařilo, a tak i já, stejně jako Kuba, jsem proklouzl mezi 16 nejlepších turnaje. Jirkové Fencl a Jůna se ve velmi nabité krajské konkurenci moc neprosadili a oba obsadili ve svých skupinách pátá místa. Rád bych zmínil, že Jirka Jůna jako jediný v základní části dokázal sebrat set jedničce třetiligové Jihlavy Smolovi.

V osmifinále přidělil los Kubovi jeho dobře známého, a jak mi před zápasem řekl, i neoblíbeného soupeře Filipa Korbela st. z Polesí (divize). Průběh setů byl hodně vyrovnaný, nicméně Kubovi se nepodařilo žádný z nich zvrátit na svou stranu, a tak se po prohře 0:3 musel s turnajem rozloučit. Pro mě byl los poměrně nemilosrdný, dostal jsem jedničku turnaje a třetiligového Žďáru n. S. Honzu Pluhaře, s tímto hráčem jsem se naposledy potkával na dorosteneckých bodovacích turnajích, kam v té době jezdil jako mladší žák, od té doby už jsem s ním řadu let nehrál a jeho výkonnost šla za ta léta prudce nahoru. Po hodně dlouhém zápase a vyrovnaných koncovkách všech setů jsem ale prohrál 3:1. Musím přiznat, že soupeř byl lepší a výhru si zasloužil, ovšem i já jsem měl jisté šance a s výkonem jsem byl velmi spokojený.

Čtyřhra mužů se hrála od začátku pavoukem. Jirka Jůna s Jirkou Fenclem dostali v prvním kole divizní dvojici z Rovečného Moravec – Doskočil. Zápas jsem neviděl, můžu jen sdělit, že skončil 1:3 v neprospěch dvojice z našeho oddílu. Já s Kubou Jeníčkem jsme měli v prvním kole volno, ve druhém nás čekala dvojice Petr Veselý – Ovčačík z Chotěboře (pozdější vítězové). Prohráli jsme jednoznačně 3:0, když soupeř prokázal opravdu vysokou kvalitu, na kterou jsme jen těžko hledali recept.

Ve dvouhře žen (hrané systémem každá s každou) byla naším největším želízkem v ohni Vendy Tenglová, dvě velmi těsné prohry 2:3 s přímými konkurentkami v boji o medaile Kovářovou (Jemnice) a Pikolonovou (Brtnice) ji ovšem odsunuly až na celkové třetí místo, s kterým určitě nemůže být úplně spokojena. Další zástupkyně našeho oddílu Jarmila Fenclová skončila na sedmém místě.

Pro čtyřhru žen naše hráčky síly rozdělily, když Vendy hrála s Aničkou Zábojovou a vybojovaly pěkné druhé místo za Kovářovou s Růžičkovou. Jarmila utvořila pár s Verčou Mračkovou a skončily na čtvrtém místě.

V soutěži mixů jsem po boku Vendy hrál já, od začátku bylo jasné, že cokoliv jiného než první místo by bylo zklamáním, o čemž svědčilo i to, že jsme byli první nasazený pár. Ve čtvrtfinále jsme po drobných komplikacích vyřadili 3:1 dvojici z Pelhřimova Zelenka – Zábojová. V semifinále nás potkal pravděpodobně nejtěžší soupeř Svoboda – Kovářová z Jemnice, oba jsme hráli velmi dobře, a tak jsme po výhře 3:1 zaslouženě postoupili do finále, kde nás čekalo velké překvapení turnaje Pros – Mračková z Humpolce, kteří dokázali vyřadit velmi silné soupeře Smola – Píšová a Ovčačík – Přádová. My jsme ovšem žádné další překvapení nepřipustili, přesvědčivě zvítězili 3:0 a získali tak titul krajských přeborníku ve smíšené čtyřhře.

Celý turnaj se odehrál v přátelské atmosféře a až na různé zbytečné časové prostoje probíhal bez problémů.

 

Lubomír Váňa

—————

Zpět